close
تبلیغات در اینترنت
اخبار هنری

فرامادرانه

انشارات خورشید خانم



برای آشنایی بیشتر روی کتاب ها کلیک کنید.

http://s5.picofile.com/file/8120817918/skar.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817876/sakoochooloo.jpg

http://s5.picofile.com/file/8120817976/sdsh.jpg

شب شعری با وزیر

محمدجواد ظریف عصر دیروز ۲۱مرداد میزبان جمعی از شاعران بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در شب شعر «به صرف شعر» که در کتابخانه وزارت امور خارجه و به میزبانی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت یازدهم برگزار شد، افشین علاء، شاعر شعر طنزی را به جواد ظریف تقدیم کرد. شعری که خواندنش با خنده‌های ممتد ظریف همراه بود.

او پیش از خواندن شعرش خطاب به ظریف گفت:‌ «این روزها بانوی غزل ایران، خانم سیمین بهبهانی در کما به سر می‌برد. شما می‌دانید که سخنگوی وزارت خارجه امریکا در پیامی درگذشت ایشان را تسلیت گفت، در حالی ایشان هنوز زنده هستند. این نشان می‌دهد که آنها گنجینه‌های ما را به خوبی شناسایی می‌کنند و به دنبال تصرف آن هستند. بعضی‌ها به من می‌گویند خانم بهبهانی با ارزش‌های انقلاب همراه نبوده و من نمی‌دانم این چه ربطی به ادبیات دارد.»

در ادامه شعر افشین علاء را می‌خوانید:

«باید به دیپلماسی همچون ظریف باشی

اینگونه دشمنان را شاید حریف باشی

هم بذل و بخشش و جود هم کسب پوئن و سود

باید جواد باشی باید ظریف باشی

خوشتیپ و خوش بر و رو خندان و شیک چون او

در چشم کس نباید خوار و خفیف باشی

دیوانه‌ای ترا گر موسای اشعری خواند

پاسخ نده نباید چون او سخیف باشی

بسیار بشنو اما کم ده جواب زیرا

دور از وزیر باید مانند قیف باشی

گاهی سه تیغه شاید، یک چند ریش باید

با ریش یا که بی‌ریش باید نظیف باشی

در دام دست دادن با بانوان نیفتی

باید ولی بهرحال خیلی لطیف باشی

گر صندلیت جایی نزدیک خانمی بود

در خود مچاله گردی باید نحیف باشی

باید ز حد شرعی نزدیکتر نگردی

در نزد کاترین اشتون باید عفیف باشی

در پشت میز چشمت باشد به چشم دشمن

اما مراقب جیب با پول کیف باشی

از گفت‌وگو چه باکت؟ جان تو پاک باید

هر چند روبرو با شخصی کثیف باشی

حمام دیپلماسی لغزنده است باید

هم سنگ پای قزوین هم مثل لیف باشی

باید شبیه شوهر با زن، دو جور باشی

گاهی قوی بمانی گاهی ضعیف باشی

تا دیپلمات دشمن دست تو را نخواند

باید شبیه خط هیروگلیف باشی

کوته سخن، سیاست هر چند حقه‌بازی‌ست

مثل ظریف اما باید شریف باشی»

گزارش مشروح این شب شعر به زودی منتشر خواهد شد.


فریده فرجام(اولین نویسنده کانون):بگذارید کودکان آزادانه بنویسند.

فریده فرجام نویسنده «مهمان‌های ناخوانده» اولین کتابی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سابقه فعالیتش منتشر کرده است، با حضور در ایران در نشستی صمیمانه در کتابخانه مرجع به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ گفت.در این نشست که از ساعت 15 تا 17 دیروز دوشنبه 20 شهریور در محل کتابخانه برگزار شد فریده فرجام درباره فعالیت‌های ادبی خود و همچنین ادبیات فولکلور در کشورهای مختلف از جمله ایران به ایراد سخن پرداخت.فرجام که بیش از 40 سال است خارج از ایران زندگی می‌کند و به تازگی در ایران حاضر شده است، با ذکر مثالی از یک داستان فولکلور که پایان آن در گذر زمان تغییر کرده است گفت: نباید داستان‌های فولکلور به خواست افراد دچار تغییر شوند.در همین زمینه نوش‌آفرین انصاری نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: باید یک نهاد پژوهشی در این زمینه فعال باشد که روایت‌های مختلف از داستان‌های فولکلور را گردآوری کرده و تاثیر گذر زمان بر آنها را نیز بررسی و مشخص کند. همچنین این مرکز می‌تواند از تحریف و تغییر داستان‌های فولکلور جلوگیری کرده و نسخه اصل آنها را شناسایی کند.فرجام در بخش دیگر این نشست با ذکر خاطره‌ای از قصه‌گویی‌اش برای فرزندانش گفت: آن زمان که فرزندان من کوچک بودند تا این اندازه کتاب برای کودکان نبود و من خودم برایشان داستان می‌ساختم و تعریف می‌کردم. فردای آن روز بچه‌ها از من می‌خواستند که باز هم همان قصه را تعریف کنم، ولی من که یادم نمی‌آمد جزئیات داستان شب قبل چه بود، ماجرای جدیدی را تعریف می‌کردم که بچه‌ها اعتراض می‌کردند که نخیر داستان اینگونه نبود. همین مساله باعث شد که به فکر نوشتن داستان‌ها بیفتم.انصاری نیز درباره لزوم خواندن کتاب برای بچه‌ها توضیح داد: این روزها به کتاب‌ خواندن برای بچه‌ها بسیار اهمیت داده می‌شود و دیگر نباید به ادبیات شفاهی بسنده کرد. همچنین لازم است واژه‌های سخت را هم به بچه‌ها یاد بدهیم و همه متون را ساده‌سازی نکنیم. در یک پژوهشی مشخص شده آن بچه‌هایی که برایشان متن‌های سخت خوانده شده در آینده مهارت‌های بیشتری در خواندن و نوشتن دارند.وی ادامه داد: همچنین یکی از همکاران ما تئوری‌ای دارد که می‌گوید تنها روی مناسب‌سازی منابع تمرکز نکنیم، بلکه باید بتوانیم روی مناسب‌سازی ذهن انسان کار کنیم و انسان‌هایی داشته باشیم که خودشان بتوانند از بین منابع مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند. تشخیص منابع درست مهارتی است که باید آموخته شود.در این نشست فرجام درباره اینکه به عنوان یک نویسنده زمانی که می‌نویسد به سن مخاطبان فکر نمی‌کند، بیان کرد: من نویسنده‌ام و کار نویسندگی‌ام را می‌کنم و موقعی که می‌نویسم به سن و سال مخاطب فکر نمی‌کنم و این کارشناسان هستند که بعدا می‌گویند این کتاب برای چه سنی مناسب است. برخی از آثارم هم برای بزرگسالان مناسب است هم بچه‌ها. درباره ساده‌سازی واژه‌ها و متن هم باید بگویم به این کار اعتقادی ندارم که باید همه واژه‌ها را ساده کرد؛ این دست‌کم گرفتن و حتی بی‌احترامی به شعور بچه‌هاست.وی ادامه داد: من وقتی بچه بودم پدرم می‌خواست که از روی سعدی مشق بنویسم و با اینکه معنی واژه‌ها را نمی‌دانستم این کار را انجام می‌دادم. من سعدی‌شناس نشدم ولی آن نوشتن‌ها و خواندن‌ها در ذهنم تاثیر مثبت گذاشت.نویسنده کتاب «مهمام ناخوانده» در توصیه به بچه‌ها و والدینشان نیز گفت: بچه‌ها باید بتوانند در آزادی بنویسند. والدین نباید بچه‌ها را تحقیر کنند و جلوی تجربه کردن آنها را بگیرند. به والدین توصیه می‌کنم متن‌هایی که بچه‌ها می‌نویسند نگه دارند و در آینده آنها را بچه‌هایشان بدهند تا بخوانند و ببینند چقدر نگارششان تغییر کرده است.نوش‌آفرین انصاری نیز گفت: شعرخوانی از آثار قدما با انتخاب درست از شعرها خیلی تاثیر مثبتی روی ذهن بچه‌ها دارد. والدین بهتر است شخصیت‌های مختلف ادبیات را وارد زندگی بچه‌هایشان کنند. همچنین نقش پدر در رشد مهارت خواندن فرزندان خیلی مهم است و پدران نباید از این وظیفه کناره‌گیری کرد و آن را جزو وظایف مادران بدانند.فریده فرجام با ذکر خاطره‌ای از پدرش و ارتباطی که با فرهنگ و ادبیات داشته است، بیان کرد: پدرم وقتی ایران را به مقصد هلند ترک کرد 3 هزار جلد کتاب با خودش آورد که این موضوع برای دوستانم خیلی عجیب بود. من و پدرم تا سن 106 سالگی‌اش سعدی می‌خواندیم و این وابستگی به فرهنگ و ادبیات تا آخرین لحظات عمرش وجود داشت. او کتاب‌های نایابش را به «لیدن» بخشید. نوش‌آفرین انصاری در بخش پایانی این نشست درباره سنت کتابخوانی تشریح کرد: زندگی با موبایل و کامپیوتر را غرب تنها به ما تحمیل کرده است. مردم غرب با تنهایی سازگار هستند و می‌توانند ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند بدون اینکه ضرورتی برای ارتباط با دیگران احساس کنند، ولی جامعه ایرانی لازم نیست مثل آنها از این تکنولوژی‌ها استفاده کند. مفهوم خانواده و سنت‌ها نباید قربانی تکنولوژی شود. کتابخوانی و باهم خواندن نقش کلیدی‌ای در حفظ سنت‌ها و ساختار خانواده دارد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب «مهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام اولین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.از این اثر ماندگار در عرصه‌ ادبیات کودک و نوجوان در همه این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است.کتاب مهمان‌های ناخوانده طی 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی «مهمان‌های ناخوانده» نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.داستان این کتاب درباره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد. «مهمان‌های ناخوانده» اولین کتابی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سابقه فعالیتش منتشر کرده است، با حضور در ایران در نشستی صمیمانه در کتابخانه مرجع به سوال‌های علاقه‌مندان آثارش پاسخ گفت.در این نشست که از ساعت 15 تا 17 دیروز دوشنبه 20 شهریور در محل کتابخانه برگزار شد فریده فرجام درباره فعالیت‌های ادبی خود و همچنین ادبیات فولکلور در کشورهای مختلف از جمله ایران به ایراد سخن پرداخت.فرجام که بیش از 40 سال است خارج از ایران زندگی می‌کند و به تازگی در ایران حاضر شده است، با ذکر مثالی از یک داستان فولکلور که پایان آن در گذر زمان تغییر کرده است گفت: نباید داستان‌های فولکلور به خواست افراد دچار تغییر شوند.در همین زمینه نوش‌آفرین انصاری نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: باید یک نهاد پژوهشی در این زمینه فعال باشد که روایت‌های مختلف از داستان‌های فولکلور را گردآوری کرده و تاثیر گذر زمان بر آنها را نیز بررسی و مشخص کند. همچنین این مرکز می‌تواند از تحریف و تغییر داستان‌های فولکلور جلوگیری کرده و نسخه اصل آنها را شناسایی کند.فرجام در بخش دیگر این نشست با ذکر خاطره‌ای از قصه‌گویی‌اش برای فرزندانش گفت: آن زمان که فرزندان من کوچک بودند تا این اندازه کتاب برای کودکان نبود و من خودم برایشان داستان می‌ساختم و تعریف می‌کردم. فردای آن روز بچه‌ها از من می‌خواستند که باز هم همان قصه را تعریف کنم، ولی من که یادم نمی‌آمد جزئیات داستان شب قبل چه بود، ماجرای جدیدی را تعریف می‌کردم که بچه‌ها اعتراض می‌کردند که نخیر داستان اینگونه نبود. همین مساله باعث شد که به فکر نوشتن داستان‌ها بیفتم.انصاری نیز درباره لزوم خواندن کتاب برای بچه‌ها توضیح داد: این روزها به کتاب‌ خواندن برای بچه‌ها بسیار اهمیت داده می‌شود و دیگر نباید به ادبیات شفاهی بسنده کرد. همچنین لازم است واژه‌های سخت را هم به بچه‌ها یاد بدهیم و همه متون را ساده‌سازی نکنیم. در یک پژوهشی مشخص شده آن بچه‌هایی که برایشان متن‌های سخت خوانده شده در آینده مهارت‌های بیشتری در خواندن و نوشتن دارند.وی ادامه داد: همچنین یکی از همکاران ما تئوری‌ای دارد که می‌گوید تنها روی مناسب‌سازی منابع تمرکز نکنیم، بلکه باید بتوانیم روی مناسب‌سازی ذهن انسان کار کنیم و انسان‌هایی داشته باشیم که خودشان بتوانند از بین منابع مختلف بهترین‌ها را انتخاب کنند. تشخیص منابع درست مهارتی است که باید آموخته شود.در این نشست فرجام درباره اینکه به عنوان یک نویسنده زمانی که می‌نویسد به سن مخاطبان فکر نمی‌کند، بیان کرد: من نویسنده‌ام و کار نویسندگی‌ام را می‌کنم و موقعی که می‌نویسم به سن و سال مخاطب فکر نمی‌کنم و این کارشناسان هستند که بعدا می‌گویند این کتاب برای چه سنی مناسب است. برخی از آثارم هم برای بزرگسالان مناسب است هم بچه‌ها. درباره ساده‌سازی واژه‌ها و متن هم باید بگویم به این کار اعتقادی ندارم که باید همه واژه‌ها را ساده کرد؛ این دست‌کم گرفتن و حتی بی‌احترامی به شعور بچه‌هاست.وی ادامه داد: من وقتی بچه بودم پدرم می‌خواست که از روی سعدی مشق بنویسم و با اینکه معنی واژه‌ها را نمی‌دانستم این کار را انجام می‌دادم. من سعدی‌شناس نشدم ولی آن نوشتن‌ها و خواندن‌ها در ذهنم تاثیر مثبت گذاشت.نویسنده کتاب «مهمام ناخوانده» در توصیه به بچه‌ها و والدینشان نیز گفت: بچه‌ها باید بتوانند در آزادی بنویسند. والدین نباید بچه‌ها را تحقیر کنند و جلوی تجربه کردن آنها را بگیرند. به والدین توصیه می‌کنم متن‌هایی که بچه‌ها می‌نویسند نگه دارند و در آینده آنها را بچه‌هایشان بدهند تا بخوانند و ببینند چقدر نگارششان تغییر کرده است.نوش‌آفرین انصاری نیز گفت: شعرخوانی از آثار قدما با انتخاب درست از شعرها خیلی تاثیر مثبتی روی ذهن بچه‌ها دارد. والدین بهتر است شخصیت‌های مختلف ادبیات را وارد زندگی بچه‌هایشان کنند. همچنین نقش پدر در رشد مهارت خواندن فرزندان خیلی مهم است و پدران نباید از این وظیفه کناره‌گیری کرد و آن را جزو وظایف مادران بدانند.فریده فرجام با ذکر خاطره‌ای از پدرش و ارتباطی که با فرهنگ و ادبیات داشته است، بیان کرد: پدرم وقتی ایران را به مقصد هلند ترک کرد 3 هزار جلد کتاب با خودش آورد که این موضوع برای دوستانم خیلی عجیب بود. من و پدرم تا سن 106 سالگی‌اش سعدی می‌خواندیم و این وابستگی به فرهنگ و ادبیات تا آخرین لحظات عمرش وجود داشت. او کتاب‌های نایابش را به «لیدن» بخشید. نوش‌آفرین انصاری در بخش پایانی این نشست درباره سنت کتابخوانی تشریح کرد: زندگی با موبایل و کامپیوتر را غرب تنها به ما تحمیل کرده است. مردم غرب با تنهایی سازگار هستند و می‌توانند ساعت‌های طولانی در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر بنشینند بدون اینکه ضرورتی برای ارتباط با دیگران احساس کنند، ولی جامعه ایرانی لازم نیست مثل آنها از این تکنولوژی‌ها استفاده کند. مفهوم خانواده و سنت‌ها نباید قربانی تکنولوژی شود. کتابخوانی و باهم خواندن نقش کلیدی‌ای در حفظ سنت‌ها و ساختار خانواده دارد.کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان از سال 1344 فعالیت‌های خود را آغاز کرده و کتاب «مهمان‌های ناخوانده» فریده فرجام اولین کتابی است که توسط انتشارات آن در سال 1345 به چاپ رسیده است.از این اثر ماندگار در عرصه‌ ادبیات کودک و نوجوان در همه این سال‌ها اقتباس‌های زیادی صورت گرفته و کتاب‌ها، آثار سینمایی، رادیو تلویزیونی، نمایش‌ها و آثار صوتی متعددی ساخته شده است.کتاب مهمان‌های ناخوانده طی 46 سال گذشته 16 بار توسط کانون تجدید چاپ شده و 342 هزار نسخه از این اثر در اختیار خانواده‌‌های ایرانی قرار گرفته است.همچنین کتاب الکترونیک فارسی، انگلیسی «مهمان‌های ناخوانده» نیز در سال 1377 برای گروه سنی الف و ب (سال‌های اول تا سوم دبستان) در کانون تولید شده است.داستان این کتاب درباره پیرزنی است که در ده کوچکی زندگی می‌کرد. یک شب باران تندی بارید و پیرزن که می‌خواست برود زیر لحاف و گرم شود، چندبار صدای تق تق در را شنید و هر بار با یک مهمان ناخوانده‌ای روبه‌رو شد.این نویسنده پیشکسوت کتاب‌های کودکان، پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور چند ماهی است که به ایران سفر کرده و قرار است کتاب‌های جدیدی از او منتشر شود.


موسیقی در صداوسیما

تولیدآهنگ های جدید در مرکز موسیقی وسرود صداوسیما

آه سحر ،نگو از جدایی ؛عناوین موسیقی های تولیدی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.

به گزارش روابط عمومی مرکز موسیقی وسرود ،آهنگ "نگو از جدایی"با آهنگسازی وتنظیم وصدای فرهاد برنجان با شعری از اسماعیل فرزانه و آهنگ "آه سحر"با آهنگسازی و تنظیم مهرداد دلنوازی با شعری از فروغ بسطامی وصدای اشکان کمانگری؛ تولیدات موسیقایی جدید مرکز موسیقی وسرود صداوسیما است.


فروش 22 میلیاردی سینمای ایران در میانه سال93

فروش فيلمهاي سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشت
در حالی که سال ۹۲ سهم فروش سالانه سینما ۲۵ میلیارد تومان بود، با رسیدن به روزهای میانی ماه پنجم سال ۹۳، رقم کلی فروش سینمای ایران به ۲۲ میلیارد تومان رسیده است.
فروش فيلمهاي سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشت

به گزارش سينما خبر؛ در حالی که سال ۹۲ سهم فروش سالانه سینما ۲۵ میلیارد تومان بود، با رسیدن به روزهای میانی ماه پنجم سال ۹۳، رقم کلی فروش سینمای ایران به ۲۲ میلیارد تومان رسیده و البته در هفته‌های پیش روی، بلیت فروشی سینمای ایران‌ به سمت ۳۰ میلیارد تومان ‌خواهد رفت. با توجه به حجم بالای فیلم‌های دارای ظرفیت فروش در صف اکران برای بیش از شش ماه آینده، نمودار رو به پایین اقتصاد سینمای ایران برای نخستین بار پس از چندین سال، حرکتی صعودی به خود خواهد دید.

تابناک در گزارش خود آورده، سینمای ایران در یک دهه اخیر، تجربه رکودی شگفت‌انگیز را داشت که ‌با اعمال برخی سیاست‌های اشتباه در چهار سال اخیر نیز ‌شتاب گرفته است. البته ‌‌‌تنها عدد کلی فروش افت چشمگیر‌ نداشت که آن هم به علت افزایش بهای بلیت سینما بود. ‌به مرور زمان و به موازات ریزش مخاطب سینما، بهای بلیت سینما افزایش داده می‌شد و ‌این گونه آمار کلی فروش بالا نگه داشته شده بود، حال آنکه هر تحلیلگری بر این واقعیت اذعان داشت که سینمای ایران، روزهای نگران‌کننده‌ای را تجربه می‌کند.

این نگرانی نیز بی‌مورد نبود، زیرا سینمای بدون قدرتِ تولید ثروت و متکی به اعتبارات دولتی، قدرت رقابت و اثرگذاری را ندارد و مخاطبی نیز نخواهد داشت؛ همان گونه‌ که در چند سال اخیر، بسیاری از فیلم‌ها با بودجه‌های نفتی ساخته شد، حال آنکه با مخاطب حداقلی همراه بود، زیرا برای کارگردان، تماشاچی کمترین اهمیتی نداشت و ‌اثری که خلق کرده بود، فیلمی شخصی بود و جذابیت‌هایی برای ترغیب طیف وسیع تماشاگران به خرید بلیت این فیلم‌ها در نظر گرفته نشده بود.

طبیعتاً فیلم و سینمایی که مخاطب نداشته باشد، ولو آنکه حرف حقی را بگوید، فیلم و سینمای مرده است و این چیزی بود که در سینمای ایران رخ می‌داد و نمودش را در گیشه سینما‌ها دیدیم و در کنار این مرگ تدریجی، برخی مسئولان به جای تلاش برای تغییر این وضعیت، عملاً خود را مشغول چالش با سینماگران یا خانه سینما کردند و گیشه رو به تعطیلی سینما‌ها، آخرین اولویت بود و طبیعتاً مخاطبی که این گونه از سینما دل می‌کند، بازگرداندنش به سینما کار ساده‌ای نیست.

با این حال، در حالی که حتی «تابناک» نیز سال جاری را برای سینمای ایران، سالی نگران کننده ـ به لحاظ اقتصادی ـ دانسته بود و فروش ۱۳ میلیاردی سینما در آغاز سال نیز تضمینی برای ادامه موفقیت ارزیابی نمی‌شد، سینمای ایران در سال ۹۳ ‌اقبال بالایی داشت، تا آنجا که بنا بر‌ اطلاعات دریافتی «تابناک»، تاکنون فروش سینمای ایران از مرز ۲۲ میلیارد تومان گذشته است، حال آنکه بنا بر‌ آمار منتشره در خبرگزاری‌ها، فروش کل سینمای ایران در سال ۹۲، ۲۵ میلیارد تومان بوده است!

در این باره باید گفت، اگر سینمای ایران در شش ماه و شانزده روز آینده، حدود ۷۰ درصد فروش نیمه نخست را داشته باشد، برآوردی ‌‌حدود ۴۰ میلیارد تومان ‌فروش نهایی سینما در سال ۹۳ قابل پیش بینی است. در این میان با توجه به آغاز اکران برخی فیلم‌های پرفروش در دو هفته اخیر و در صف اکران بودن فیلم‌های پرفروش دیگر ـ که بسیاری از آنها در ‌نیمه دوم سال ۹۲ یا نیمه نخست سال ۹۳ تولید شده‌اند و بدون حضور در جشنواره راهی پرده سینماها‌ می‌شوند ـ چنین فروشی محتمل است!

حال اگر به فیلم‌های روی پرده، برخی فیلم‌های توقیفی که توان جذب مخاطب را دارند، افزوده شود، فروش بیش از نیمه نخست سال نیز برای نیمه دوم دور از انتظار نیست. این در حالی است که حتی دستیابی به عدد ۴۰ میلیارد تومان با توجه به فروش ۲۵ میلیاردی سینما در سال ۹۲ و ریزش یک میلیونی مخاطبان سینما در این سال در ادامه کاهش مخاطبان سینما، در خوش‌بینانه‌ترین تحلیل‌ها نیز پیش‌بینی نشده بود و ظاهراً رویکرد مردم به سینما‌ها در حال افزایش است.

افزون بر اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره فیلم فجر در ‌سی استان کشور ـ که عملاً بر تب سینما رفتن در شهرستان‌ها افزود‌ ـ رویدادهایی چون کاهش بلیت سینما در دو سانس نخست اکران هر روز و مقاومت در برابر افزایش شدید قیمت بلیت سینما و مهم‌تر از همه‌، افزایش کیفیت سینما‌ها، به ویژه سینماهای شهرستان‌ها، با نصب و راه‌اندازی سیستم پخش دیجیتال در تمامی سالن‌های فعال سینمای کشور، عملاً انگیزه مردم را برای بازگشت به سینما افزایش داده است.

در پایان باید گفت، این امید هست که آنچه آغاز شد، استمرار داشته باشد و سال آینده بتوان در چنین روزهایی‌ از ثبت یک رکورد تازه سخن به میان آورد و سینماگرانی که سال‌های دشواری را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشته‌اند و بیشترشان پشت دوربین هستند و کمتر برای مردم آشنا هستند، بتوانند از این رونق نصیبی ببرند. باید صبر کرد و دید چه سیاست‌های تازه‌ای برای آشتی بیشتر مردم با سالن‌های سینما، به کار بسته خواهد شد؟!


محسن تنابنده و خبر های بد درباره پایتخت 4

خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس
محسن تنابنده با انتشار عکسی در صفحه شخصی اینستاگرام خود و به گونه ای جالب دردیالوگی از نقی سریال پایتخت از عدم ساخت فصل جدید این مجموعه خبر داد.
خبر بد محسن تنابنده درباره «پایتخت4» +عكس

به گزارش سينما خبر؛ محسن تنابنده در اینستاگرام خود چنین نوشته است: «نقی سر خاک مادر: آخ. سلام مادر... خوبی؟ سر کیفی؟ رو به رشدی؟ (مکث) یه کم درد دل دارم بگم؟ (مکث) میگن نباش، میگن پایتخت دیگه نباشه، میگن خودتو خانوادتو ارسطو چوچانگم وردار ببر ... دست من نیست مادر جان دستور از بالاست،‌ میگن پایتخت پایه‌های تخت بعضیا رو لرزونده. من چه می‌دونم چی کار می‌کنند رو تخت... سرتو درد نیارم مادر ... چیزی کم و کسر نداری اومدنی برات بیارم؟»


«خاطراتی برای تمامفصول» مورد تحسین ژاپنی ها

دو فیلم «فرش باد» ساخته کمال تبریزی و مستند «خاطراتی برای تمام فصول» به کارگردانی مرتضی رزاق کریمی در نخستین روز از برگزاری جشنواره صلح و دوستی ایرانیان همزمان با سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما نمایش داده شد و با استقبال تماشاگران ژاپنی مواجه شد.
ژاپنی‌ها «خاطراتی برای تمام فصول» را تحسین کردند

به گزارش سينما خبر، تماشاگران پس از دیدن فیلم «فرش باد» با صحنه های فیلم و لحظه های طنز و احساس برانگیز فیلم ارتباط برقرار کردند. همچنین قرار است نشست خبری این فیلم سینمایی پس از نمایش دوم فیلم برگزار شود.

مستند «خاطراتی برای تمام فصول» با حضور کارگردان و دو تن از جانبازان شیمیایی ایرانی به نام‌های حسن حسنی تبار و جهانشاه صالح که از جانبازان  70 درصد هستند، نمایش داده شد.

حضور جانبازان و بیان خاطرات آنها فضای سالن «هاتکوزا» را تحت تاثیر قرار داد و این تاثیر در پرسش و پاسخ های مخاطبان ژاپنی که برای اولین بار با کاربرد سلاح های شیمیایی علیه ملت ایران آشنا می شدند، مشهود بود.

همچنین دو فیلم «گیلانه» از رخشان بنی اعتماد و «تنهای تنهای تنها» کار احسان عبدی پور در این جشنواره به نمایش درخواهند آمد.


قندون جهیزیه

با هنرمندي اكبر عبدي؛
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود
پيش توليد اين فيلم به تهيه کنندگي سعيد سعدي مدتي است که آغاز شده تا «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود.
«قندونِ جهيزيه» بزودي جلوي دوربين ميرود

به گزارش سينماخبر،دست اندرکاران اين فيلم به تازگي با اکبر عبدي براي ايفاي يکي از نقش هاي اصلي فيلم قرارداد بسته اند. فيلم ملاقلي پور دو بازيگر اصلي ديگر نيز دارد که بزودي انتخاب خواهند شد.
اين فيلم کمدي داستان عطا و معصومه زن و شوهري هستند که در خانه اي مستاجر بوده و موعد تخليه منزل مسکوني شان فرا رسيده است اما عطا مي خواهد هر طور که شده قرارداد را تمديد کند با آنکه او با عدم توانايي مالي مواجه است و ...
نام اوليه اين فيلم «قندون جهيزيه من کجاست» بود که به «قندون جهيزيه» تغيير نام داد. ملاقلي پور خود نگارش اولين فيلم بلند سينمايي اش را برعهده دارد.
اين فيلم را قرار است مسعود سلامي فيلمبرداري کند و غزاله معتمدي (طراح صحنه و لباس) نيز از جمله عوامل قطعي پشت دوربين است.
قرار است با تکميل فهرست بازيگران و عوامل پشت دوربين «قندون جهيزيه» بزودي جلوي دوربين برود. فيلمي که اکثر لوکيشن هاي آن در تهران است و براي نمايش در جشنواره فيلم فجر آماده مي شود. ملاقي پور پيش از اين گفته بود که فيلم جديدش يک کار اجتماعي با ته مايه هاي طنز است.
اين کارگردان سابقه دستياري فيلمسازاني چون زنده ياد رسول ملاقلي پور و بهرام توکلي را در کارنامه دارد و هچنين با ساخت آثار مستند و فيلم‌هاي کوتاه در حيطه فيلمسازي فعاليت داشته است.



تغییر نام جشنواره موسیقی

نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی
جشن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی با اجراهای متنوع گروه‌های مختلف موسیقی شهریور ماه برگزار می‌شود.
نام جشن خانه موسیقی تغییر کرد/ برپایی در یکی از عمارت‌های تاریخی

به گزارش سينما خبر، به نقل از خانه موسیقی، همزمان با فرارسیدن پانزدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی جشن امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با اجراهای متنوع از سبک‌های مختلف موسیقی در یکی از عمارت‌های تاریخی تهران و در فضای باز برگزار می‌شود.

در جشن خانه موسیقی چند گروه موسیقایی با حضور هنرمندان سرشناس قرار است با تغییر نام جشن خانه موسیقی در قالب «فستیوال موسیقی تهران» برنامه هایی را اجرا کنند. این در حالی است که مراسم اختتامیه جشن امسال هم علاوه بر اجرای موسیقی شامل تجلیل از چند هنرمند پیشکسوت و اعلام برترین های دوسالانه کتاب موسیقی خواهد بود.

در چند روز آینده نیز با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوسالانه کتاب برتر موسیقی، داوری آن در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترجمه آغاز می شود.

 اسامی هنرمندان و گروه های شرکت کننده، زمان و مکان اجراها، نحوه فروش بلیت و دیگر جزئیات مربوط به مراسم اختتامیه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه توسط دبیر جشن اعلام می شود.


هادی ساعی بازیگر شد

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده این سریال با اعلام خبر بالا گفت: «آمین» مضمونی پلیسی دارد و با مشارکت موسسه ناجی هنر به منظور پخش در هفته نیروی انتظامی تولید می‌شود.

وی افزود: تصویربرداری کار پنج ماه به طول می‌کشد و لوکیشن‌های در نظر گرفته شده در تهران و شمال کشور است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تصویربرداری اول خردادماه آغاز می‌شود.

 هادی ساعی قهرمان تکواندوی ایران در یکی از نقش‌های اصلی «آمین» است. او سال گذشته در فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» به کارگردانی حسین قاسمی جامی برای نخستین بار بازیگری را تجربه کرد.

 

اخبار,اخبار فرهنگی,هادی ساعی,هادی ساعی در فیلم آمین

 

در خلاصه داستان «آمین» به قلم زامیاد سعدوندیان آمده است که سرهنگ شیرازی، فرمانده تیم ویژه ( آمین ) مسئول رسیدگی به پروژه مجرم و خلافکار فراری ، همایون تمدن که سال گذشته طی عملیات گروگان‌گیری برادر سرهنگ را به شهادت رسانده است. پلیس با کشف کانتینری حامل مواد مخدر به ردی از همایون می‌رسد. همزمان فرزند همایون (فرزاد) برای مراسم سالگرد مرگ همسرش مریم نوین وارد ایران شده و مامورین علاوه بر بررسی سر نخ کانتینر، وی را نیز جهت رسیدن به همایون تحت نظر می‌گیرند.

امین حیایی، داریوش فرهنگ، کاظم بلوچی، بهناز جعفری، سودابه بیضایی، هادی ساعی، امیر رضا زرین بخش و شاهرخ استخری از بازیگران اصلی این سریال هستند.

عوامل اصلی تولید این پروژه نیز عبارتند از:

مجری طرح: فرشته مهدی‌زاده، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، دستیار تهیه‌کننده: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر فیلمبرداری: محمد رسولی ،دستیار کارگردان: سعید بیات، دستیار فیلمبردار: مهدی رضایی ،گروه کارگردانی: میثم بیدقی، امید مهدی‌پور، طراح صحنه: محسن غلامی، طراح لباس: رقیه نوروزبیگی، طراح گریم: محسن ملکی، گروه گریم: حامد معافی ،فریبرز خان‌محمدی، مهیا مصطفایی، مدیر تولید: نادر مهدی‌پور، صدابردار: وحید دوزنده، منشی صحنه: رضا بقایی، مدیر تدارکات: آرش نجفی، تصویربردار پشت صحنه: سارا اسماعیل‌پور، عکاس : رضا پارسا، دستیار یک صحنه: مهدی ستاری، دستیاران لباس: آرتا ماهان، آرزو رحیم آبادی، دستیار تدارکات: علی مرادی، تدوین : منوچهر هادی ،دستیار تدوین: شهاب محسن‌نژاد.

«آمین» در گروه سریال‌های تلویزیونی سیمافیلم تولید می‌شود.

 


عکسی که طرفداران " بنیامین بهادری " را منقلب کرد

چند ماهی از مرگ دردناک همسر " بنیامین بهادری " در اثر سانحه تصادف میگذرد. به نظر میرسد این خواننده بزرگ و محبوب کشورمان روزهای سختی را میگذراند. او از هر چند گاهی در صفحه های شخصی اش در دنیای مجازی تصاویری از همسر مرحومش به اشتراک میگذارد که نشان از آشوب روحی وی دارد. بنیامین به تازگی در صفحه شخصی اش در فیس بوک عکسی از دختر و همسرش منتشر کرده است که دیدنی است. او در این عکس خودش ، دخترش بارانا و همسر از دست رفته اش نسیم حشمتی را در آینه آسانسور ثبت کرده است. بنیامین در پای این عکس نوشته است : دست کشیدن از عشقی که کار توئه، نه این کار منه، نه این کار توئه

 

اخبار , اخبار فرهنگی , بنیامین بهادری

 

 


کتاب شاهین نجفی در نمایشگاه کتاب تهران

 کیهان نوشت: 

در حالی که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نیمه راه 10 روزه خودش می‌رسد، برخی از رسانه‌ها از انتشار کتابی از سروده‌های شاهین نجفی در این نمایشگاه خبر دادند، خواننده‌ای که به دلیل بی‌احترامی به امام هادی(ع) از سوی علما مرتد شناخته شده است. کمیته روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در اقدامی عجولانه این خبر را تکذیب کرد و مدعی شد که کتاب مذکور سروده شاهین نجفی نیست بلکه آقای سیدمهدی موسوی شاعر این کتاب است.

در اطلاعیه کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران همچنین آمده است: «با توجه به نظارت‌های کمیته نظارت و ارزشیابی محتوایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از فروش این کتاب نیز که مجوز پخش (اعلام وصول دبیرخانه دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی) را دریافت نکرده، جلوگیری به عمل آمده است.»

نکته مهمی که کمیته روابط عمومی نمایشگاه کتاب تهران به آن توجه نکرده یا نخواسته که توجه کند، این است که اولا سیدمهدی موسوی، کسی است که بارها برای شاهین نجفی مرتد شعر سروده و وی نیز ترانه‌های آن را خوانده است. نکته دیگر این که وی همراه با ف. اختصاری  کسانی هستند که برخی افراد خوش‌خیال درصددند آنها را مادر و پدر سبک مدرن شعر ایران معرفی کند و خانم ف. اختصاری همانی است که در جریان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌جنوبی همراه با یک دختر دیگر و سه پسر، موهای سر خودشان را تراشیدند و به درون تماشاگران ورزشگاه رفتند و بعد هم با وقاحت تمام تصویرهایشان را در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی قرار دادند!

 

منبع: کیهان


سعید کنگرانی کجاست وچه می کند؟

چند هفته‌ای می‌شود که دنبال سعید کنگرانی می‌گردیم، همان سعید سریال «دایی جان ناپلئون». همانی را می‌گویم که نیمی از دختران آن زمان عاشق دل خسته‌اش بودند و از اینکه بازیگر نقش مقابلش آنقدر زشت بوده اعتراض داشتند.


سعید کنگرانی کجاست وچه می کند؟

باز شدن پای بازیگران ماهواره‌ای در سینمای ایران

و الی سه سال گذشته بود که تب تند موضوع خیانت در سینمای ایران به تاسی از سریال‌های ماهواره‌ای بروز کرد و اغلب سینماگران این موضوع را به عنوان سوژه اصلی فیلم‌های خود دنبال کردند.


باز شدن پای بازیگران ماهواره‌ای در سینمای ایران

جنجال عطاران در مورد واکنش مشایخی

موسیقی ایرانیان – خانه هنر (سینما و تلویزیون) سلام سینما نوشت: 
 
رضا عطاران روز گذشته، در مصاحبه‌ای که با احسان علی‌خانی در ویژه برنامه نوروزی شبکه سوم داشت، نسبت به ماجرای صحبت‌هایش در نشست خبری طبقه حساس که موجب جنجال‌هایی شده بود آن را یک سو تفاهم قلمداد کرد،

،قسمتی از گفت‌و‌گو در ادامه آمده است:

 

جنجال عطاران در مورد واکنش مشایخی

فرمانروایی اسپانسرها در تلویزیون

موسیقی ایرانیان – خانه هنر (سینما و تلویزیون) مهر نوشت: 

ورود جدی اسپانسرها به تلویزیون، قطع ماهواره ای شبکه های ایرانی، ازدواج آزاده نامداری و فرزاد حسنی، ایفای نقش میانسالی ستایش توسط نرگس محمدی، کارگردان شدن آقای مختار، بریده شدن پای مجری سرشناس از تلویزیون، قطعی شدن ساخت سری سوم پایتخت و خبر تصمیم به ساخت اولین سریال 100 قسمتی سیما از مهم ترین سرفصلهای خبری رادیو و تلویزیون در فصل تابستان به حساب می آید.
 

 


فرمانروایی اسپانسرها در تلویزیون

بازیگر پرکار درگذشت

موسیقی ایرانیان – خانه هنر (سینما و تلویزیون) خبرآنلاین نوشت: 
 
جیمر ربهورن که در فیلم‌هایی چون «پسر عموی من وینی» و «بوی خوش زن» در نقش‌های مکمل حضوری به‌یاد‌ماندنی داشت، از دنیا رفت.
 

بازیگر پرکار درگذشت